در هر فرهنگ و قومیتی، صنایع هنری و دستی آن باتوجه به این که در چه آب و هوایی قرار دارد، معمولاً شکل می‌گیرد چرا که ابزارهای لازم برای طراحی و تولید آثار هنری متفاوت می‌شود! باید مدنظر داشته باشید که همیشه آثار هنری نباید جنبه کاربردی داشته باشند، بلکه در بیشتر مواقع تنها برای زینت بخشیدن به محیط ساخته می‌شوند.

 

هنرمندان خوش ذوق ایرانی که صنایع دستی را با دستان توانای خود می‌سازند، باعث شده‌اند که توریست‌ها، گردشگران و مسافران خارجی زیادی به این بخش از سفر خود توجه زیادی داشته باشند و همین موضوع باعث افزایش رونق فروشگاه صنایع دستی و به‌طور طبع افزایش خرید صنایع دستی در شهرهای ایران شده‌است.
باید مدنظر داشته باشید که به دلیل فرایند کاملاً دستی ساخت ابزارهای دستی، گاهی هزینه‌های بالایی توسط خود هنرمند برای تولید اثر هنری انجام می‌شود که همین باعث می‌شود که قیمت خرید صنایع دستی، نسبت به آثار مکانیکی و دستی گاهی بالاتر باشد. اگر دوست دارید که با انواع صنایع دستی در ایران آشنا شوید، کافیست تا در ادامه این مقاله همراه ما باشید.
بهترین صنایع دستی ایرانی که صادر می‌شوند!
شاید برای شما هم جالب باشد که بهترین آثار هنری ساخته شده توسط هنرمندان ایرانی تنها در فروشگاه صنایع دستی داخل کشور فروخته نمی‌شوند، بلکه آن‌ها به خارج کشور ارسال می‌شوند و در بازارهای بین‌المللی به مزایده گذاشته می‌شوند. شاید می‌پرسید که بهترین آثار هنری دستی ساخته شده توسط افراد ایرانی چه هستند؟ در ادامه بیشتر در این رابطه صحبت می‌کنیم و مهم‌ترین انواع این آثار هنری را به شما معرفی می‌کنیم:
فرش‌های دستباف، مهم‌ترین اثر هنری دستی ایرانی
در میان تمامی آثار هنری تولید شده توسط هنرمندان خوش ذوق ایرانی، به‌طور قطع فرش دستبافت، مهم‌ترین اثر هنری است که آن را به گلیم، قالی (پشمی و ابریشمی)، زیلو، پلاس و … دسته بندیمی کنند. فرش‌های دستباف ایرانی در بازارهای خارجی طرفداران زیادی دارند و اگر به فروشگاه صنایع دستی در کشورهای مختلف سر بزنید، احتمالاً این نوع فرش‌ها را به وفور خواهید داد.
شال و روسری‌های دست ساز ایرانی
از فرش‌ها که بگذریم، نوبت به دومین جایگاه محبوبیت در میان صنایع دستی می‌رسیم که مربوط به تولیدات نخ و ابزارهای ویژه چوبی است! ترمه، مخمل، متقال، شال و روسری که توسط هنرمندان ایرانی ساخته می‌شوند، برای تمام کسانی که دوست دارند، آثار هنری را به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.
اگر قصد خرید این نوع از صنایع دستی را دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه صنایع دستی به صورت آنلاین و یا حضوری به بهترین محصولات هنرمندان ایرانی از نزدیک دسترسی داشته باشید. مدنظر داشته باشید که تمامی طرح‌های مشاهده شده بر روی این آثار، کاملاً کار انسان بوده‌است و خبری از تولیدات مکانیکی و مصنوعی نیست.
رودوزی از جمله هنرهای دستی ایرانیان قدیم

یکی از هنرهای اکثر خانم‌های ایرانی، دوخت بر روی انواع پارچه است. دوخت بر روی انواع پارچه یا همان رودوزی، می‌تواند به تمامی کارهایی که بر روی پارچه، داخل پارچه و دوخت‌های الحاقی آن انجام می‌شود، گفته شود. معمولاً برای این کار نیاز به سوزن دوزی ممقان، بلوچ، درویسی، قلاب دوزی، زرتشتی دوزی و … هم است که کار را پیچیده‌تر می‌کند.

این آثار هنری بیشتر جنبه زینتی دارند و شما می‌توانید برای تزئین محل کار یا زندگی خود اقدام به خرید صنایع دستی پارچه ای تزئینی کنید. مدنظر داشته باشید که هرچقدر مقدار زحمت یک هنرمند برای یک اثر هنری بیشتر باشد، هزینه نهایی برای فروش آن اثر هنری بالاتر است.
انواع البسه اقلیت‌های قومی در ایران
از جمله دیگر آثاری که در صنایع هنری و دستی ایران یافت می‌شود، لباس اقلیت‌های قومی است. در ایران، گیوه مردم کرمانشاه، چوقا دوزی عشایر بختیاری، لباس‌های محلی گیلکی و مازندارانی و … جزو این البسه محسوب می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. پوشیدن این لباس‌ها و البسه دست دوز با طرح‌های خاص خود، بسیار جذاب است.
صنایع دستی چوبی ایران، هنری دیده شده در سطح جهان
از آثار پارچه ای و تولیدی که بگذریم، نوبت به هنر کار با چوب می‌رسد. هنرمندان ایرانی در زمینه کار با چوب و تولید آثار جذاب در بین جهانیان مشهور هستند. شما می‌توانید انواع این هنر از جمله معرق کاری، منبت کاری، خاتم سازی، مشبک سازی، اروسی سازی، ساخت انواع ساز، درودگری و حصیر بافی را در این زمینه مشاهده کنید.
برای خرید صنایع دستی چوبی، لازم نیست که حتماً به یک فروشگاه صنایع دستی مراجعه کنید، بلکه بسیاری از سایت‌های ایرانی فعال در این زمینه اقدام به فروش صنایع دستی اصفهان و یا دیگر شهرها می‌کنند. با این وجود نیازی به مراجعه فیزیکی و صرف وقت برای رفت و آمد نیست.
آثار چرمی هنری تولید شده توسط هنرمندان ایرانی
از جمله دیگر مواد اولیه به کار رفته برای تولید برخی از آثار نمادین، تزئینی و حتی البسه در ایران توسط هنرمندان، چرم است. حکاکی بر روی چرم، سراجی، پوستین دوزی و تولید کفش و لباس چرم از جلمه دیگر آثاری است که توسط صنعتگران ایرانی به صورت دستی تولید می‌شود. توریست‌های خارجی به این نوع از آثار دستی، علاقه خاصی نشان می‌دهند.
سفال، ترکیب خاک و آب برای ساخت ظروف
افراد زیادی هستند که در هنر ترکیب آب و خاک استادند و می‌توانند با کمک آن‌ها، شکل و ظروف زیادی را تولید کنند. سفال مینایی، سفال زرین فام، خرمهره، کاشی‌های مینایی، معرق کاری‌ها و … جزو آثار تولید شده با همین آب و خاک هستند. شما می‌توانید از این اثرهای هنری برای سوغات استفاده کنید و دوستان خود را خوشحال کنید.
آثار هنری دستی سنگی در ایران
هنر کار با سنگ، هنر بسیار ظریف و حساسی است که شاید در هر مکان و جایی نتوان افراد متبحر در آن را پیدا کرد. سنگ‌های قیمتی، زیورآلات، ظروف و انواع دکوری‌ها، شامل مواردی هستند که در زیر مجموعه آثار هنری سنگی قرار می‌گیرند. هنرمندان ایرانی می‌توانند با حجاری یا سنگ‌تراشی، ساخت زیورآلات، حکاکی، فیروزه کوبی، مرصع، موزائیک سنگ و … آثار هنری بی‌نهایت گرانبها و چشم نوازی را تولید کنند که یک توریست یا گردشگری در هنگام خرید صنایع دستی از آن لذت ببرد.
آثار هنری فلزی در ایران، نماد تلاش و اراده
از جمله دیگر مواد اولیه به کار رفته در تولید آثار هنری دستی، می‌توان به فلز اشاره کرد. قلمزنی، ملیله کاری، زرگری، زیورسازی، نقره کوبی، مس کوبی، دواتگری، حکاکی و … برخی از کارهایی است که بر روی فلز انجام می‌شود تا صنایع دستی زیبایی تولید شود. شما می‌توانید انواع این تولیدات و محصولات را در آثار صنایع دستی اصفهان و دیگر شهرهای ایران به وفور مشاهده کنید.
با توجه به این که کار با فلزات دشوار، سخت و طاقت فرطاست، تولیدات هنری که توسط هنرمندان ایرانی در این زمینه انجام می‌شود، نشان دهنده عزم راسخ و نماد تلاش آن‌ها در برابر سختی هاست. اگر در این زمینه برای خرید صنایع دستی فلزی دچار تردید هستید و یا دوست دارید که اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را با ما مطرح کنید.

آثار هنری شیشه ای و آبگینه، نماد ظرافت و استادی در هنر
ایرانیان هنرمند در کار با انواع آثار هنری استادند و این موضوع را می‌توان در تولیدات مختلف آن‌ها به وفور دید! تولید آثار هنری شیشه ای و آبگینه که به ظرافت بسیار بالایی نیاز دارد، توسط هنرمندان ایرانی اصلاً کار سختی به حساب نمی‌آید و همین موضوع باعث تولیدات عالی آن‌ها می‌شود.
شما می‌توانید در فروشگاه صنایع دستی و یا در میان صنایع دستی اصفهان، انواع هنر ایرانیان بر روی شیشه را مشاهده کنید. شیشه‌گری فوتی، قالبی، میناکاری، مات کاری و … تنها بخشی از کارهایی است که بر روی شیشه انجام می‌شود. مدنظر داشته باشید که این آثار بیشتر برای تزئین به کار می‌روند.
میناکاری، اصلی‌ترین صنایع دستی اصفهان
در میان کارهای هنری قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف ایرانی، مردم اصفهان به میناکاری مشهور هستند! در واقع این مردم هنرمند و خوش ذوق با این آثار هنری در میان انواع گردشگرهای داخلی و خارجی، شهرت خوبی برای خود دست و پا کرده‌اند. آثار میناکاری که پس از صرف ساعت‌ها وقت و هنر تولید می‌شود، برای همه مردمی که دوست دارند، آثار بی نظیری خریداری کنند، جذاب به نظر می‌رسد.
سخن پایانی: صنایع دستی ایران، تمام نمی‌شوند!
در یک مقاله کوتاه نمی‌توان به تمامی جنبه‌های هنری این آثار که توسط مردم خوش ذوق و اصیل تولید می‌شود، اشاره کرد. اگر دوست دارید که برای اعضای خانواده خود سوغاتی و یادگاری تهیه کنید، حتماً از این آثار برای آن‌ها خریداری کنید. همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، برای خرید صنایع دستی، لازم نیست که حتماً با مراجعه فیزیکی به فروشگاه صنایع دستی، خرید هنری خود را انجام دهید، بلکه استفاده از روش‌های آنلاین و فروشگاه‌های فعال در این زمینه هم می‌تواند راهگشای شما برای یک خرید مطمئن، ایمن و راحت باشد.
اگر تا بحال در این زمینه خرید کرده‌اید و یا شما هم آثار دیگری می‌شناسید که می‌توان در مورد آن صحبت کرد، مدنظر داشته باشید که در بخش نظرات، می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.
عنوان سئو شگفتی های صنایع دستی
نامک Craft Wonders
توضیحات سئو صنایع دستی در ایران، دارای تنوع بسیار زیادی بوده‌است که در صورت شناخت آن‌ها به صورت کامل و صحیح، می‌توانید در هنگام خرید صنایع دستی با اطلاعات کاملی این کار را انجام دهید. این آثار که با ترکیب هنرمندانه رنگ‌ها، خلاقیت و … تولید شده‌اند، دارای جذابیت‌های خاصی هستند که می‌توانند در دل هر توریست و مسافری، جای خود را پیدا کنند. اگر دوست دارید که اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید، کافیست تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
کلیدواژه ها صنایع دستی (10 تا 12 بار)
فروشگاه صنایع دستی(7 تا 8 بار)
صنایع دستی اصفهان(7 تا 8 بار)
خرید صنایع دستی(7 تا 8 بار)
تعداد کلمات کلیدی
عنوان عکس اصلی صنایع دستی
توضیحات عکس اصلی صنایع دستی اصفهان
عنوان عکس 1 خرید صنایع دستی
توضیحات عکس 1 صنایع دستی
عنوان عکس 2 صنایع دستی اصفهان
توضیحات عکس 2 فروشگاه صنایع دستی

تیتر به اشتراک گذاری صنایع دستی رایج در بازار ایران چیست؟ (انواع صنایع دستی)
خلاصه مطلب در قالب فرمت شبکه های اجتماعی صنایع دستی در ایران، دارای تنوع بسیار زیادی بوده‌است که در صورت شناخت آن‌ها به صورت کامل و صحیح، می‌توانید در هنگام خرید صنایع دستی با اطلاعات کاملی این کار را انجام دهید. این آثار که با ترکیب هنرمندانه رنگ‌ها، خلاقیت و … تولید شده‌اند، دارای جذابیت‌های خاصی هستند که می‌توانند در دل هر توریست و مسافری، جای خود را پیدا کنند. اگر دوست دارید که اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید، کافیست تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *